Odd Mollys historia

Grunden av Odd Molly kom när designern Karin Jimfelt-Ghatan och Per Holknekt möttes på ett kafe i centrala Stockholm. Mötet var 25 mars 2002 och träffen var för att diskutera ett case som de har med en reklambyrå. De hör verkligen ihop och skrotar projektet, för att istället skapa ett nytt klädmärke.

Redan 6 år senare så är Odd Molly online i de exklusivare rummen av kläder och säljs internationellt. Idag finns man i över 1500 butiker i världen över. Varje unikt kollektion skapas även i en limiterad upplaga så att den personliga känslan över plagget ska finnas kvar. De har även vunnit priser för sin design, ett av alla dessa priser är ifrån Guld knappen som delas ut av Veckorevyn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0